woensdag 14 juni 2017

Italië ( deel 4 )

Donderdag:
Donderdag huurden we 4 elektrische fietsen ( de straatjes gingen daar de héle tijd op en neer... Toen ik dus zag dat iedereen er fietste, dacht ik dat iedereen hier wel heel kallipygisch (( zoek maar op, en niet vragen aan je ouders hoor, die weten ook niet wat dat betekent...)) zou zijn. Ja niet dus... IEDEREEN fietst hier elektrisch!) en reden we het hele eiland door. ( Het eiland is zo klein dat dat makkelijk ging, het is veel veel kleiner dan Groot Hertogdom Luxemburg.)

Na amper 2 km begon mijn fiets -typisch natuurlijk! De mijne!- te haperen, dus moesten we helemaal terug fietsen, en ik op eigen kracht! Denk maar aan wat ik hierboven schreef en zo'n elektrische batterij, dat weegt nogal!
Uiteindelijk kreeg ik papa's fiets ( wat natuurlijk een mannenfiets was, het zadel zat dus echt wel kei vervelend en die stomme buis maakte me het wel heel moeilijk om af te stappen, maar oké...) en papa kreeg een bomma fiets die het bij elke helling lastig kreeg en begon te hijgen en te piepen! :-))

We vonden 2 van de 3 uitzichtpunten niet omdat de kaart niet echt klopte, maar ook omdat er geen bordjes stonden van : "Uitzichtpunt hier".
 NIETS.
Het uitzichtpunt dat we wel vonden was in ieder geval adembenemend. Althans, we dachten dat het een uitzichtpunt was :-) het stond in ieder geval niet aangegeven.

O, ja, ons middageten hebben we gegeten in Crescenzo wat wel duur was, maar zeker zijn geld waard. Alleen Jits vond het niet zo leuk, want ze hadden er alleen fish&seafood gerechten, biefstuk, en gewoon spaghetti met tomatensaus.
Aangezien ze alleen de spaghetti lust, was ze genoodzaakt dat te eten. Dat vond ze helemaal niet leuk want dat had ze al 2 keer gegeten.

In haar gezicht was ze verbrand, wat haar de nieuwe, door mij bedachte bijnaam opleverde: pomodori. Zij doopte mij op haar beurt om tot pomodore, maar ja... Pomodori klinkt véél beter. Helaas wilde ze dat niet accepteren.

-xxx- Lenka

Geen opmerkingen:

Een reactie posten