zaterdag 10 juni 2017

Albanië ( last but not least )

Guesthouse in Girokaster
Op weg naar ons guesthouse in Girokaster stopten we om oude Romeinse en Griekse opgegraven ruïnes te bekijken. JEUJ!

De kinderen die dit lezen zullen denken:"Gaaaaap!".En dat was dan ook exact hoe ik me voelde.
De volwassenen die dit lezen zullen daarentegen denken:"Allez da's nu toch interessant!".

Maar beste volwassenen, het was 1 uur wandelen in de felle zon EN bovendien was ik tijdelijk invalide en dus slecht te been.( In ons vorige verblijf had ik een steek gekregen van een venijnig insect en mijn voet was helemaal rood en opgezwollen.)

Toen dat obstakel achter de rug was*, konden we weer verder.
Wanneer we eindelijk aankwamen bij het guesthouse werden we verwelkomd door de overenthousiaste Bjerta en Miri.
Slechts 5 minuten later werd Jits al licht chagrijnig want op de site stond dat ze katten hadden, maar ze had ze hier nog helemaal niet gezien!
Bjerta en Miri liepen echter dolenthousiast naar beneden toen mama achter de katten vroeg ( Jits durfde het niet te vragen ).
Raad eens met wat Miri terug kwam?

SUPER SCHATTIGE HEVIG MIAUWENDE babykatjes!!!
Jits was op slag niet meer chagrijnig...
We doopten ze Charlotte, omdat onze reeds overleden kat zo heette ( er zijn er eigenlijk al 2 overleden maar de tweede kunnen we ons allebei niet meer herinneren, maar zijn naam was Loki )(amen) en deze schat er net zo uitzag, de tweede Cookie, afgeleid van de naam Cookie Monster; ze had -zo leek het althans wel- de neiging om alles op te eten wat haar pad kruiste : kussens, lakens, muren,...

Het was er zeer leuk, al waren onze dagen zeer eentonig ( daarom bleven we ook maar 3 dagen ). We bezochten dingen in de voor- en late namiddag en daartussen speelden we met Charlotte en Cookie.

Wat, daarentegen, totaal niet eentonig genoemd kon worden was het ontbijt:
1ste dag: spiegelei met brood en als dessert cake.
2de dag: worstjes en frietjes met brood.
3de dag: een hardgekookt eitje met lörek** en als dessert roze pudding vol smaakstoffen, Bjerta leek zo trots op haar baksel dat ik op z'n minst probeerde de helft van de pudding naar binnen te schuiven, maar dat ging echt niet. Ondertussen keek Bjerta nog steeds zo hoopvol naar ons om te kijken of we echt wel haar lekkere pudding gegeten hadden. Ik overwoog serieus om de pudding toen ze niet keek over de omheining van ons terras de afgrond in te kieperen, maar dat mocht niet van mama, papa leek het wel even te overwegen maar zei uiteindelijk toch ook neen.
 Ik ging dus maar naar het toilet en liet papa de uitleg doen over de pudding.

*Ik overdrijf een beetje maar ja... Anders was het niet half zo leuk om te lezen toch?
**Een raar maar wel lekker traditioneel gebak-achtig ding met ei.

-XXX- Lenka

Geen opmerkingen:

Een reactie posten