woensdag 30 augustus 2017

Italië ( deel 5 )

Vrijdag:
Vrijdag hielden we een soort rustdag. We aten ( pas of al, voor mij en mijn leeftijdsgenoten overduidelijk al) om 10 uur op ons dak/terras.
Daarna gingen we iets drinken op een pleintje in Bar Roma.
Waar het trouwens bloedheet was, want we zaten in de blakende zon. Tijdens ons spelletje Uno ( dat ik 1 keer won en mama ook 1 keer ) begonnen er zich al zweetplekjes te vormen.
OOPS!
Daarna gingen we een gelato eten in een bar, aangezien onze vorige aanraking met gelato niet echt positief was, bestelden we eerst een test-ijsje, om de kwaliteit van het ijs te testen. Het was heerlijk dus bestelden mama & ik er nog 1.

Ergeren jullie je daar ook aan als diegene achter de bar geen Engels kan?
Mama in ieder geval wel, de serveuse kon niet uit ons Engels op maken dat ze de mogelijke smaken moest overlopen.
Ons ijsje aten we op in de zon, maar het waaide wel dus ik ging met mijn handen in mijn zij zitten, zodat mijn armen niet aan mijn lichaam plakten, nu kon de wind er voor zorgen dat mijn zweetplekjes onzichtbaar werden, slim hé!
Vooral omdat ik die ochtend geweigerd had deo aan te doen, omdat het mannendeo was. ( We nemen op reis, als er maar een beperkt aantal vloeistoffen mee mogen, om de beurt mannen- of vrouwendeo
mee. Ik weigerde dus omdat ik niet wilde ruiken als de jongens uit mijn klas net na turnen!
Je neus wordt dan op de proef gesteld! Niet te geloven!
Je ruikt dan een mengeling van allemaal te straffe deo's en mensen die helemaal géén deo aan hebben! Bij meisjes gebeurt dat dus NOOIT, die lenen hun deo gewoon uit, dus iedereen ruikt ongeveer hetzelfde. Dat boven het feit dat vrouwendeo gewoon véél lekkerder ruikt dan mannendeo!

Ons middageten aten we op aan het strandje waar we donderdag ook even gestopt waren om te rusten.
We pick-nickten daar op de dijk en we gingen er pas om 5 uur weg, want het begon er te waaien. We waren bijna gepakt en gezakt, toen ik mijn jas nog altijd niet vond. Ik begon me al zorgen te maken want deze jas had ik gekregen als vervanging voor een andere jas die ik ook al was kwijtgeraakt. Uiteindelijk bleek hij weggewaaid te zijn en op de dijk te liggen. Papa had hem teruggevonden, waarvoor nogmaals hartelijk dank!
IEUW! ik klink als de directeur, in zijn mails, bij mij op school.

-xxx- Lenka

Geen opmerkingen:

Een reactie posten