donderdag 12 juli 2018

Peru: dag 5: El Jardin



*********************************************************************************Zoals je waarschijnlijk wel gemerkt hebt heb ik een paar dagen overgeslagen en dat komt door het feit dat onze reis een maand duurde en er niet elke dag iets vermeldenswaardig gebeurde... Ik post dus alleen iets over de dagen waarop we iets speciaals hebben gedaan.
O, ja, na de hoeveelste dag dat we in een land geweest zijn, zet ik ons hotel...voor mocht je op zoek zijn naar een leuk adresje.
*********************************************************************************

De Nasca Lines:

In de voormiddag vertrokken we naar een busmaatschappij, waarvan de plaatselijke bevolking ook gebruik maakt.
Toen we onze woestijnachtige bestemming bereikten, betaalden we en beklommen we de uitkijktoren die Maria Reich daar geplaatst had. Nu ik er over nadenk, eigenlijk was het meer een uitkijktorentje en het platformpje aan de top raakte al snel vol. We keerden dan ook al vlug terug naar beneden. Er waren 3 tekeningen; De Boom, De Hand en De Leguaan. Ze waren mooi en het is cool dat ze toen al zulke rechte lijnen konden maken en vooral ongelooflijk dat ze al die jaren de tekeningen niet hadden gezien en door ééntje ( De Leguaan ) zelfs een snelweg hadden gelegd. Maar nadat je al deze dingen had bedacht, had je het daar wel gezien.
Na de uitkijktoren het uitkijktorentje gingen we nog naar een berg die een halve km verder lag. Door de brandende zon en het feit dat Jits en ik ruzie hadden; ik wou Jits niet over het einde van mijn boek vertellen omdat zij dat boek ook nog kon lezen, waarop zij zei dat ze geen supergeheugen had..., leek het wel alsof de berg 100 km ver lag. Het hielp voor ons humeur ook niet echt mee dat het uitzicht niet zo mooi was als we verwacht hadden; we verwachtten een tekening en we zagen gewoon wat lijnen,waarvan we de betekenis niet konden raden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten